reklama

Welcome to Miami Beach

December je pre nás už tradične čas Vianoc. S priateľmi sa stretávame na vianočných trhoch v mrznúcom počasí pri poháriku vareného vína. Ja som minulý december sedela pod palmami na Miami Beach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Miami je mestom blahobytu. Úžasné biele vily v štýle Art Deco, exotická vegetácia, luxusné kabriolety. A vo vzduchu slaný zápach mora spájajúci sa s časom dovoleniek. 

Art Deco-Miami
Art Deco-Miami (zdroj: K. Gírethová)

Jedným z najznámejších bulvárov Miami je Ocean Drive. A rozhodne jeden z prvých, kam sa budete chcieť ísť previezť na vašom čerstvo požičanom Mustangovi s otváracou strechou. Ak by ste mali záujem o historické pamiatky, nájdete tu vilu Casa Casuarina, ktorá kedysi patrila módnemu návrhárovi Gianni Versacemu. Versacemu sa táto vila stala osudovou, keď ju pred ňou v jeho päťdesiatich rokoch zastrelil údajne žiarlivý milenec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Vila Versace
Vila Versace (zdroj: K. Gírethová)

Inak je Ocean Drive miesto plné hlavne černošského obyvateľstva. Obrovské černošky v tých najodvážnejších outfitoch z videoklipov černošských dív ako Beyonce či Missy Elliot s fakegold oringlami na ušiach a päťcentimetrovými umelými mihalnicami na očiach úplne suverénne dominujú celému bulváru. Obezita v tango plavkách je tu vystavovaná očiam celkom drzo a bez ostychu priamo v reštauráciach, nielen na pláži. Dunejúce basy rapu, či R&B hudby sa ozývajú z každého rohu.

Fáro-Ocean Drive
Fáro-Ocean Drive (zdroj: K. Gírethová)
Fáro-Ocean Drive
Fáro-Ocean Drive (zdroj: K. Gírethová)
Fáro-Ocean Drive
Fáro-Ocean Drive (zdroj: K. Gírethová)

Mojím obľúbeným miestom v Miami je Espagnola Way. 

Miami-Espagnola Way
Miami-Espagnola Way (zdroj: K. Gírethová)

Živá ulica plná latino reštaurácií a barov v štýle Kuby, Mexika, či Španielska je mi svojím osadenstvom akosi bližšia než Ocean Drive. Nájdete tu skôr Európanov, hudba hrá o čosi diskrétnejšie a aj výzor návštevníkov je o poznanie decentnejší. V mnohých podnikoch ponúkajú okrem výbornej stravy (za rovnako výborné ceny-výborné pre majiteľov reštaurácií) aj živé show, ako napríklad rockové koncerty, flamenco show či argentínske tango. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Espagnola Way v Miami-Flamenco Show
Espagnola Way v Miami-Flamenco Show (zdroj: K. Gírethová)

Miami sa vyznačuje aj bohatou kultúrnou scénou. Je jedno či je pondelok, piatok alebo nedeľa, každý deň sa tu koná nejaké kultúrne podujatie. A tak sa napríklad môže stať, že v nedeľu večer si zájdete na koncert speváčky Lauryn Hill, ktorá sa preslávila so svojou kapelou The Fugees, ale aj ako sólo interpretka. Koncert v The Fillmore Miami Beach Jackie Gleason Theater, ktorý mal začať 20:30 sa začal až o neuveriteľné 3 hodiny neskôr. Speváčka mala dvoch predskokanov a sólové vystúpenie dídžeja. S časovým posunom +6 hodín je 20:30 večer v skutočnosti 2:30 ráno. Umelé predlžovanie toho, na čo všetci v Jackie Gleason divadle zvedavo čakali, sa tak trošku u mňa premenilo na utrpenie. Únava ma začala premáhať o to viac, že všetci tí predskokani boli katastrofálni. Keby prišli a odspievali by jednu-dve pesničky, bolo by to únosné. Ale dať každému hodinový priestor bolo príliš. Po troch tak trošku zúfalých hodinách, keď už som mala na mále, že odídem, konečne prišla veľká hviezda. Lauryn Hill, verná svojmu pôvodu, vstúpila na javisko v oranžových šatách v afro-štýle. Jej hlas znie tak trochu lenivo, akoby spievala len tak mimochodom. Často interpretačne zaostane za tempom, len aby ho vo voľnom štýle úplne neočakávane dohnala o dobu neskôr. Koncert bol vynikajúci, dočkali sme sa aj jej najväčších hitov ako Killing me softly, Ready or not, U-la-la-la, That thing atď. Tancovalo celé hľadisko. Som rada, že som to nevzdala a aj keď s istým premáhaním som ostala až do konca. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Miami je najznámejším mestom Floridy, no zďaleka nie jej jediným lákadlom. Ponuka turistických atrakcií na Floride je takmer nevyčerpateľná. Návšteva močarísk Everglades je napríklad ďalšou z nich. Zábavný program pre všetky vekové kategórie. 

Aligátor v Everglades
Aligátor v Everglades (zdroj: K. Gírethová)
Vodné "špliechadlo" v Everglades
Vodné "špliechadlo" v Everglades (zdroj: K. Gírethová)

Vodné "špliechadlo" vás povozí po bahnitých močiaroch, ktoré sú na hladine celkom zarastené trávou a preto z diaľky nemožno určiť, kde je voda a kde je zem. A vy sa boríte tými vysokými steblami trávy sediac na tom vodnom "špliechadle", ktoré vás verne svojmu názvu ošpliecha tou bahnistou vodou priamo do tváre. A aligátory sa náhodne objavujú okolo vás. Raz sa vynoria spopod lode, inokedy ich uvidíte, ako sa hrabú na breh akéhosi mini-ostrovčeka uprostred tej bačoriny. Aj keď je vonku dusná horúčava, je vám úplne jasné, že si nôžky vo vode neomočíte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Aligátor v Everglades
Aligátor v Everglades (zdroj: K. Gírethová)

Výlet má aj náučný charakter. Zapamätala som si napríklad, aký je rozdiel medzi aligátorom a krokodílom. Aligátor je druh krokodíla. Je jasne odlíšiteľný od krokodíla tým, že má zaoblenú papuľu. Krokodíly majú špicatú papuľu. 

Ak sa chcete ísť pozrieť, odkiaľ štartujú vesmírne rakety NASA, zamierte si to do Kennedy Space Center na Cape Canaveral. 

Kennedy Space Center-Florida
Kennedy Space Center-Florida (zdroj: K. Gírethová)
Atlantis
Atlantis (zdroj: K. Gírethová)

Je to zábavno-edukatívny park rozdelený do niekoľkých zón podľa vesmírnych misií ľudstva. Začína sa to pioniermi, ktorí ako prví leteli do vesmíru (Jurij Gagarin za bývalé ZSSR, Projekt Mercury za USA), pokračuje misiou Apollo – pristátím na mesiaci, kozmickým programom NASA – Space Shuttle až po prípravy na cestu na Mars. Ak sa rozhodnete park navštíviť, pozrite si na webstránke plánované štarty rakiet. Možno budete mať šťastie a jeden uvidíte na vlastné oči! 

No najväčším dobrodružstvom na Floride je bez debaty výlet na Key West. Na juhu Floridy sa nachádza nespočetné množstvo malých ostrovčekov, ktoré sa volajú « keys ». Tieto sú pospájané impozantným mostom, z ktorého máte počas jazdy autom nádherný výhľad. Cítite sa, akoby ste sa viezli po hladine tyrkysovo modrej vody a popritom sledujete v zeleni skryté haciendy s vlastnými mólami, o ktorých kolíky sú uviazané nablýskané motorové člny. 

Most ku Key West
Most ku Key West (zdroj: K. Gírethová)
Cukríkový domček na Key West
Cukríkový domček na Key West (zdroj: K. Gírethová)
Cukríkový domček na Key West
Cukríkový domček na Key West (zdroj: K. Gírethová)

Key West sa nachádza celkom na konci tejto štvorhodinovej cesty. Je to také cukríkové mestečko, kde miestne príbytky vyzerajú ako domčeky pre bábiky v pastelových farbách s drevenými okenicami.

Dom Ernesta Hemingwaya na Key West
Dom Ernesta Hemingwaya na Key West (zdroj: K. Gírethová)
Mačky s
Mačky s  (zdroj: K. Gírethová)

V jednom z nich so záhradným bazénom kedysi žil aj slávny autor stratenej generácie Ernest Hemingway. Dom je dnes sprístupnený návštevám verejnosti ako múzeum. Zvláštnosťou domu sú všade prítomné mačky, ktoré akoby mali na labkách narastený palec. 

Najväčším zážitkom na Key West bolo pre mňa šnorchlovanie. Po asi hodinovej plavbe na otvorené more sme zoskočili z paluby do sveta podmorských koralov šelfového karibského mora. Vskutku paráda. Živé akvárium. Rybičky všetkých farieb a tvarov, malý Nemo aj chronicky zabúdajúca Dory. Rybičky, ale aj ryby. Dokonca aj tie najväčšie. Chvíľu som ostala v nemom úžase (myslím, že som sa ani nepokúsila vydať nejaký podvodný zvuk), keď som po svojej ľavici asi tak päť metrov odo mňa zbadala žraloka. Hlavou mi prebehlo, či sa mám začať báť alebo si ten pohľad mám jednoducho vychutnať. Skôr než som sa stihla rozhodnúť, žralok bol preč. Neskôr som sa posádky na palube pýtala, či to tu je bežné, voľne vidieť žralokov. Chceli, aby som toho žraloka identifikovala na základe obrázkov. No mne sa zdá väčšina žralokov veľmi podobná, a tak si nie som istá, ktorého som videla. Vraj sa občas stáva, že priplávajú aj títo obávaní siví morskí predátori, no je to skôr vzácnosť. Najkrajším podmorským momentom bola chvíľa, keď sa pri nás zrazu zjavila obrovská morská korytnačka. Vôbec sa nás nebála. Tak ako sme si my prezerali ju, tak si prezerala aj ona nás. Premkol ma pocit šťastia. Bolo to intímne stretnutie vo voľnej prírode a mňa si tá korytnačka tou blízkosťou akosi získala. Hneď po exkurzii som si kúpila suvenír - obrázok karety obrovskej, ktorý mi tú moju skutočnú bude navždy pripomínať.

Key West
Key West (zdroj: K. Gírethová)
Kristína Gírethová

Kristína Gírethová

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Policy Advisor - Aviation Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu